Skip to main content

නිදහස් අධ්‍යාපනයට නෛතික බලපෑම් එල්ල කරන්නේ කොතලාවල පනතෙන්ද? ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය ජනමතවිචාරණයක් නියම කළ කොරෝනා පනතෙන්ද?

නිදහස් අධ්‍යාපනයට නෛතික බලපෑම් එල්ල කරන්නේ කොතලාවල පනතෙන්ද? ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය ජනමතවිචාරණයක් නියම කළ කොරෝනා පනතෙන්ද?
කොතලාවල පනත් කෙටුම්පත පාර්ලිමේන්තුවට පැමිණීම (ගෙනාවේ 20න් පත් වූ වලංගු ඇමතිවරයෙක්ද?)
විදෙස් අධ්‍යාපන ආයතන ගිවිසුම් එන්නේ කොතලාවල පනතෙන්ද? කොරෝනා පනතෙන්ද? නිදහස් අධ්‍යාපනයට එරෙහි විදෙස් ගිවිසුම්වලට එළඹීමට අධිකරණ ඇමතිට බලය පැවරීම නිදහස් අධ්‍යාපනය වෙනුවෙන්ද? කොරෝනා අවසන්වීම අද නොවේ හෙටද? බාලගිරි දෝෂය වගේද? කොරෝනාවෙන් ආවරණය ලබා අධ්‍යාපන නීතිවල අයිතිය තනි ඇමතිවරයෙකුට පැවරීම ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයද? විදෙස් නීති/ අධ්‍යාපන නීති ගෙන ඒමට යෝජනා කර තිබූ කොරෝනා පනතට එරෙහිව එක් පුරවැසියෙක් ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණ‍යේ අභියෝග කළ අතර එකී පනත් කෙටුම්පතේ වගන්ති 7ක් අණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාව උල්ලංඝනය කරන බව තීරණය කර ඇති අතර එකී තීරණය සඳහා 2021.07.06 පාර්ලිමේන්තු හැන්සාඩ් වාර්තාව බලන්න) නිදහස් අධ්‍යාපනයට වින කටින්නේ කොතලාවල පනතද?  ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය ව්සින් ජනමතවිචාරණයක් නියම කළ කොරෝනා පනතද? කොරෝනාවට මුවා වී අධ්‍යාපනයේ නීතිය විදෙස්වලට, අධිකරණ ඇමතිට ලබා දීම හරිද? කොතලාවල පනත් කෙටුම්පත 2021 මාර්තු 26 දින පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කළේ 20 වන ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනය යටතේ පත් වූ ඇමතිවරයෙක්ද යන්න පිළිබඳ අදහසක් කොතලාවල පනතට එරෙහි විරෝධතාකරුවන්ට තිබේද? [19 වන ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයේ 1.(3) වන වගන්තිය මෙන් විධිවිධානයක් 20 වන ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයේ ඇමති මණඩලය පරිච්ඡේදයේ (VIII) ඇමතිවරුන්ට නැත. ඒ නිසා 53  ව්‍යවස්ථාව අනුව 20 වන ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයේ ඇමති මණඩලය පරිච්ඡේදයේ (VIII) ඇමතිවරුන් අලුතින් පත් විය යුතුය. 20 වන ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයේ 58 වගන්තිය අනුව (අන්තර්කාලීන විධිවිධානය) වඩාත් පැහැදිලි වේ. එනම් එතෙක් ධූර දැරූ විනිසුරුවරුන් සහ ස්වාධීන කොමිසන් සභා සාමාජිකයන්ට අලුතෙන් පත් නොවී දිගටම 20 යටතේත් ධූර දැරීමට අන්තර්කාලීන විධිවිධානයක් පැවතියද, අමාත්‍යවරුන්ට අදාලව එවැනි විධිවිධානයක් 53 ව්‍යවස්ථාව අනුව නැත.] කොතලාවල පනත් කෙටුම්පත 2021.03.26 දින පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කර ඇති අතර නිදහස් අධ්‍යාපනයේ දෘරුවන්ගේ න්‍යායාචාරීන් මේ කරන විරෝධතා එදා ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණයට ගොස් කළාද යන්න හෘදය සාක්ෂියෙන් විමසිය යුතුය. කොරෝනා පනත් කෙටුම්පතෙන් නිදහස් අධ්‍යාපනයට වන අයුතු බලපෑම නිදහස් අධ්‍යාපනයේ දරුවෝ අධ්‍යයනය කළ යුතුයි. කොතලාවල පනතට මුවා වී කොරෝනා පනතෙන් ගේන විදෙස් ගිවිසුම් ගැන නිදහස් අධ්‍යාපනයේ දරුවන්ට අවබෝධයක් ලබා ගැනීමට 2021.07.06 හැන්සාඩ් වාර්තාවේ ඇති කොරෝනා පනතේ ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණ තීරණය කියවන ලෙස ඇරයුම් කරන අතර එකී නඩුවේ පෙත්සම්කරු 2021.07.22 දිනැතිව පාර්ලිමේන්තුවෙන් ඉල්ලා ඇත්තේ මහජනතාවට එකී තීරණය කියවීම සඳහා සිංහල භාෂාවෙන් ලබා දෙන ලෙසය. කොතලාවල පනත පෙන්වා ජනතාව විරෝධතා සඳහා යොමු කර කොරෝනා පනත ගෙනවිත් අධ්‍යාපන විදෙස් ගිවිසුම් මගින් අධ්‍යාපනය පුද්ගලීකරණය කිරීම නංගී පෙන්වා අක්කා දීග දීමක්ද? ඉගුරු දීල මිරිස් ගැනීමක්ද? වක්කඩේ හකුරු හැගුවා වගේද? යන්න ජනතාව බුද්ධියෙන් විමසිය යුතුය. (මතු සම්බන්ධයි) [මාධ්‍ය අංශය, වෛද්‍ය තිලක පද්මා සුබසිංහ අනුස්මරණ නීති අධ්‍යයන වැඩසටහන දුරකථන 0342256066/ 0712063394/ 0786016161]

Comments

Popular posts from this blog

ශ්‍රී ලංකාවේ දියුණුවට මව් භාෂාවේ වැදගත්කම සහ අධිකරණ භාෂා දක්වන දායකත්වය සම්බන්ධ සුදුසු රචනා/නිබන්ධන තෝරා ගැනීමේ තරඟය (සිංහල මාධ්‍ය - විවෘත)

ශ්‍රී ලංකාවේ දියුණුවට මව් භාෂාවේ වැදගත්කම සහ අධිකරණ භාෂා භාවිතය දක්වන දායකත්වය සම්බන්ධ සුදුසු රචනා/නිබන්ධන තෝරා ගැනීමේ තරඟය (සිංහල මාධ්‍ය - විවෘත) මෙම තරඟය සදහා පහත දක්වා ඇති ඡේදයේ ස | හන් දත්ත උපයෝගී කරගෙන 1978 ආණ්ඩුක්‍රම  ව්‍යවස්ථාව  ” භාෂාව සම්බන්ධව ඇති නීතිමය විධිවිධාන (පනත්, නඩු තීන්දු,චක්‍රලේඛ, ගැසට් පත්‍ර) සහ දියුණු රටවල අධිකරණ භාෂා ඇසුරෙන් සුදුසු මාතෘකාවක් තමා විසින්ම යොදා ගනිමින් රචනා/නිබන්ධන සිංහල මාධ්‍යයෙන් ඉදිරිපත් කළ හැකිය. “ රටක ජනතාවගේ භාෂාවට නීතිමය පිළිගැනීම ලබා දී එකී භාෂාව බලවන්ත කිරීම මගින් තාක්ෂණික ” විද්‍යාත්මක ” කෘෂිකාර්මික දියුණුව අත්කර ගැනීමට සහ විදේශිය රටවලින් සිදුවන නෛතික බලපෑම්වලින් සිය ජනතාව ආරක්ෂාකර ගැනීමට දියුණු රටවල් මහත් ප්‍රයත්නයක් දරයි. උපතේ සිට මරණය දක්වා මව් භාෂාව අභිමානයෙන් භාවිතා කිරීමට ඇති අවස්ථාව සහ නිදහස පුරවැසියන්ට හිමිකරදීම රටක සංවර්ධන දර්ශකයකි. දියුණුයැයි සැළකෙන ප්‍රංශ, ජර්මන්, චීන, ජපන්, ඉතාලි, කොරියානු ජාතිකයන්ට සිය මව් බස උපතේ සිට මරණය දක්වා අභිමානයෙන් භාවිතා කිරීමට එම රටවල් අවස්ථාව සළසා දී තිබේ. ” ...

ශ්‍රී ලංකා නීතීඥ සංගමයේ "ජයිකා" මුදල් ගැන හොයන පංච පුද්ගල ජනාධිපති නීතීඥ කමිටුව යුක්තිය ඉටු වීම මෙන්ම යුක්තිය ඉටුවන බවත් සිය සාමාජිකයන්ට සහ ජනතාවට පෙනෙන්නට සළස්වා ඉල්ලා අස්වෙයිද?

ශ්‍රී ලංකා නීතීඥ සංගමයේ "ජයිකා" මුදල් ගැන හොයන පංච පුද්ගල ජනාධිපති නීතීඥ කමිටුව යුක්තිය ඉටු වීම මෙන්ම යුක්තිය ඉටුවන බවත් සිය සාමාජිකයන්ට සහ ජනතාවට පෙනෙන්නට සළස්වා ඉල්ලා අස්වෙයිද? ශ්‍රී ලංකා නීතීඥ සංගමයට ජපානයේ "ජයිකා" ආයතනය විසින් දූෂණ විරෝධය සඳහා ලබා දුන් රු.කෝටි 2ක මුදලකින් කොටසක් විනිවිද බාවයකින් තොරව, අවිධිමත් ලෙස ජනාධිපති නීතීඥවරුන් 3ක් සහ තවත් නීතීඥවරුන් 2ක් විසින් ලබා ගෙන ඇති බවට වන සාකච්ඡාවක් පසුගිය සති 2ක පමණ කාලයක සිට ඇරඹී ඇත. එකී ලබා ගත් මුදල් කිහිප දෙනෙකු විසින් නැවත ආපසු ලබා දීමෙන් මෙම ප්‍රශ්නය අවසන් නොවන අතර, ඒ සම්බන්ධයෙන් විමර්ශනයට ජනාධිපති නීතීඥවරුන් වන ආචාර්ය කන්න්ඊශ්වරන් මහතා, ආචාර්ය ෆයිස් මුස්තාෆා මහතා,ඉක්‍රම් මොහොමඩ් මහතා, අර්සකුලරත්න මහතා සහ අලගරත්නම් මහතා යන පංච පුද්ගල කමිටුවක්ද මේ වන විට පත්කර ඇත. ශ්‍රී ලංකා නීතීඥ සංගමය යනු නීතීඥවරුන්ගේ, විනිසුරුවරුන්ගේ පමණක් නොව ජනතාවගේද අයිතිවාසිකම් වෙනුවෙන් පෙනී සිටින ජනතාවගේ පරමාධිපත්‍යය බලය ආරක්ෂා කරන නීතියේ පාලනය සුරකින ආයතනයකි. ශ්‍රී ලංකා නීතීඥ සංගමයට විශාල වශයෙන් ජාත්‍යන්තර ආධාර ලැබෙන බවත් ශ...

සාධාරණ නඩු විභාගයක පැවැත්ම සහ මූලධර්ම ආරක්ෂා කර ගැනීම ස‍ඳහා පනත් කෙටුම්පතක් අධිකරණ ඇමතිට, පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරුන්ට, ජනාධිපතිවරයාට ඉදිරිපත් වෙයි.

සාධාරණ නඩු විභාගයක පැවැත්ම සහ මූලධර්ම ආරක්ෂා කර ගැනීම ස‍ඳහා පනත් කෙටුම්පතක් අධිකරණ ඇමතිට, පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරුන්ට, ජනාධිපතිවරයාට ඉදිරිපත් වෙයි. නීති ග්‍රන්ථ ගණනාවක් ලියා ඇති, විද්‍යුත් සහ මුද්‍රිත මාධ්‍යයේ නීතිය පිළිබඳ ලිපි ලියන, නිතිය පිළිබඳ අධ්‍යාපන වැඩසටහන්, වැඩමුළු පවත්වන කොළඹ විශ්ව විද්‍යාලයේ විද්‍යාවේදී උපාධියක් සහ උපදේශනය පිළිබඳ පශ්චාත් උපාධි ඩිප්ලෝමාවක් ලබා ඇති නීතීඥ අරුණ ලක්සිරි උණවටුන විසින් සාධාරණ නඩු විභාගයක් පැවැත්ම සහ මූලධර්ම ආරක්ෂා කර ගැනීම ස‍ඳහා වන පනත් කෙටුම්පතක් අධිකරණ ඇමතිට, පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරුන්ට, ජනාධිපතිවරයාට ඉදිරිපත් කිරීමට ක්‍රියා කර ඇත. එකී යෝජිත පනත් කෙටුම්පත අධිකරණ, විනිශ්චය අධිකාර සහ ආයතන ඉදිරියේ කරුණු දක්වන තැනැත්තන්ගේ අයිතිවාසිකම් ආරක්ෂා කිරීමේ පනත් කෙටුම්පත (A Bill to Protection of the Rights of Persons Presenting Submissions before Courts, Tribunals and Institutions.) යන දීර්ඝ නාමයෙන් හදුන්වා ඇත. එකී පනත් කෙටුම්පතේ වගන්ති 5ක් දැක්වෙන අතර එහි 3 වන වගන්තිය මගින් "අධිකරණ, විනිශ්චය අධිකාර සහ ආයතන ඉදිරියේ කරුණු දක්වන තැනැත්තන්ට වෙනත් ලිඛිත ...