Skip to main content

ජනාධිපති ධූර කාලය වසර 5ක් බව ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය තීරණය කළද ජනාධිපති ධූරකාලය සම්බන්ධ කාරණාවලදී තවමත් එය වසර 6ක් බව සනාථවන ගැසට්කර ඇති යෝජිත 22වන ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනය රටෙන් සඟවන්නේ කවුද?

ජනාධිපති ධූර කාලය වසර 5ක් බව ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය තීරණය කළද ජනාධිපති ධූරකාලය සම්බන්ධ කාරණාවලදී තවමත් එය වසර 6ක් බව සනාථවන ගැසට්කර ඇති යෝජිත 22වන ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනය රටෙන් සඟවන්නේ කවුද?
ජනාධිපති ධූර කාලය වසර 5ක් බව ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය තීරණය කළද, එය වසර 6ක් බවට 2024.07.18 දිනට පෙර ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණයේ නඩු පැවරූ අයට ලක්ෂ ගණනින් නඩු ගාස්තු නියම කළද, ජනාධිපති ධූරකාලය සම්බන්ධ කාරණාවලදී තවමත් එය වසර 6ක් බවත් ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයකින් එය වසර 5ක් කළ යුතු බවත් සනාථවන ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 78වන ව්‍යවස්ථාව යටතේ 2024.07.18 දින නිකුත් කළ ගැසට් පත්‍රයේ පළ කර ඇති 22වන ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධන පනත් කෙටුම්පත පිළිබඳ කරුණු සඟවන්නේ කවුද යන්න සහ ඒ ඇයිද යන්න ජනතාව අවබෝධ කර ගත යුතුය. ජනාධිපති ධූර කාලය සම්බන්ධව වසර 5යි කියා ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය අර්ථදැක්වුවද එය තාමත් වසර 6ක් බවත් ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය කියන පරිදි එය වසර 5ක් කිරීම ස‍ඳහා 22වන ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධන කෙටුම්පත 2024.07.18 දින නීතිපතිගේ අනුමැතියෙන් ගැසට් පත්‍රයේ පළ කර ඇත. එම ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධන පනත් කෙටුම්පත ගැන රටේ ජනතාවගෙන් 94% වඩා ප්‍රාමාණකයකට දැනුවත්කමක් නැති බවත් නීති අධ්‍යාපන පරීක්ෂණයකින් එළිදරව්වෙමින් ඇත. නීතිය පිළිබඳ එම නොදැනුවත්කම ශ්‍රී ලංකාවේ නීති අධ්‍යාපනයේ කඩා වැටීමකි. නීති අධ්‍යාපනයේ ඛේදවාචකයකි. මෙයට ශ්‍රී ලංකා නීති විද්‍යාලයේ නීති අධ්‍යාපනය මෙහෙයවන සංස්ථාපිත නීති අධ්‍යාපන සභාවත්, විශ්ව විද්‍යාලවල නීති පීඨවල පීඨාධිපතිවරු සහ නීති අධ්‍යයනාංශවල මහාචාර්ය, ආචාර්යවරුන් වගකිවයුතුවන බවට නැවත කිව යුතු නොවේ. එම ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනය පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කරවා ජනාධිපති ධූර කාලය අදාලව වසර 5ක් ලෙස ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 83 ව්‍යවස්ථාවට ඇතුලත් කිරීමට නීති විශාරදයන්, ශ්‍රී ලංකා නීතීඥ සංගමය සහ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය, යහපාලනය, නීතියේ පාලනය ගැන උනන්දු අය කටයුතු කරනවාද යන්න පැවසීමට තවම කාලය නොවේ. මේ සම්බන්ධයෙන් වැඩිදුර හදාරන අය පහත ප්‍රශ්න වලට පිළිතුරු සෙවීමට ක්‍රියා කිරීම සුදුසුය. 1. ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 83. ආ. අනුකොටසේ සිංහල සහ ඉංග්‍රීසි පාඨ අතර වෙනස්කම් ගැන දන්නේ කවුද? 2. ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 83. ආ. අනුකොටසේ ඉංග්‍රීසි පාඨයේ ඇති "which" වචනයට අදාල තේරුම/ අර්ථය එන වචනයක් සිංහල පාඨයේ නැත්තේ ඇයි? 3. ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 83. ආ. අනුකොටසේ සිංහල සහ ඉංග්‍රීසි පාඨ අතර ඇති අනෙකුත් වෙනස්කම් මොනවාද? 4. ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ සිංහල සහ ඉංග්‍රීසි පාඨ අතර වෙනසක් මතු වන විට සළකා බැලිය යුත්තේ කවර භාෂා පාඨයද? මේ සම්බන්ධයෙන් ගැඹුරෙන් හැදෑරීමට විද්‍යාර්ථීන් ක්‍රියා කළ යුතුය. නීතීඥ අරුණ ලක්සිරි උණවටුන B.Sc(Col), PGDC(Col) සමායෝජක, වෛද්‍ය තිලක පද්මා සුබසිංහ අනුස්මරණ නීති අධ්‍යාපන වැඩසටහන. දුරකථන 0712063394 (2025.05.27)

Comments

Popular posts from this blog

ශ්‍රී ලංකාවේ දියුණුවට මව් භාෂාවේ වැදගත්කම සහ අධිකරණ භාෂා දක්වන දායකත්වය සම්බන්ධ සුදුසු රචනා/නිබන්ධන තෝරා ගැනීමේ තරඟය (සිංහල මාධ්‍ය - විවෘත)

ශ්‍රී ලංකාවේ දියුණුවට මව් භාෂාවේ වැදගත්කම සහ අධිකරණ භාෂා භාවිතය දක්වන දායකත්වය සම්බන්ධ සුදුසු රචනා/නිබන්ධන තෝරා ගැනීමේ තරඟය (සිංහල මාධ්‍ය - විවෘත) මෙම තරඟය සදහා පහත දක්වා ඇති ඡේදයේ ස | හන් දත්ත උපයෝගී කරගෙන 1978 ආණ්ඩුක්‍රම  ව්‍යවස්ථාව  ” භාෂාව සම්බන්ධව ඇති නීතිමය විධිවිධාන (පනත්, නඩු තීන්දු,චක්‍රලේඛ, ගැසට් පත්‍ර) සහ දියුණු රටවල අධිකරණ භාෂා ඇසුරෙන් සුදුසු මාතෘකාවක් තමා විසින්ම යොදා ගනිමින් රචනා/නිබන්ධන සිංහල මාධ්‍යයෙන් ඉදිරිපත් කළ හැකිය. “ රටක ජනතාවගේ භාෂාවට නීතිමය පිළිගැනීම ලබා දී එකී භාෂාව බලවන්ත කිරීම මගින් තාක්ෂණික ” විද්‍යාත්මක ” කෘෂිකාර්මික දියුණුව අත්කර ගැනීමට සහ විදේශිය රටවලින් සිදුවන නෛතික බලපෑම්වලින් සිය ජනතාව ආරක්ෂාකර ගැනීමට දියුණු රටවල් මහත් ප්‍රයත්නයක් දරයි. උපතේ සිට මරණය දක්වා මව් භාෂාව අභිමානයෙන් භාවිතා කිරීමට ඇති අවස්ථාව සහ නිදහස පුරවැසියන්ට හිමිකරදීම රටක සංවර්ධන දර්ශකයකි. දියුණුයැයි සැළකෙන ප්‍රංශ, ජර්මන්, චීන, ජපන්, ඉතාලි, කොරියානු ජාතිකයන්ට සිය මව් බස උපතේ සිට මරණය දක්වා අභිමානයෙන් භාවිතා කිරීමට එම රටවල් අවස්ථාව සළසා දී තිබේ. ” ...

නවක වදය පාලනයට ඇති නීති සහ රටේ මූලික නීතිය පිළිබද විෂය අනිවාර්ය විෂයක් ලෙස උසස් පෙළට ඉගැන්වීමට අධ්‍යාපන ඇමතිනිය හරිනි අමරසූරිය වෙත ඉල්ලීම් කිරීම නිදහස් අධ්‍යාපනය ලබන හෝ ලබා ඇති සැමගේ යුතුකමකි....!

නවක වදය පාලනයට ඇති නීති සහ රටේ මූලික නීතිය පිළිබද විෂය අනිවාර්ය විෂයක් ලෙස උසස් පෙළට ඉගැන්වීමට අධ්‍යාපන ඇමතිනිය හරිනි අමරසූරිය වෙත ඉල්ලීම් කිරීම නිදහස් අධ්‍යාපනය ලබන හෝ ලබා ඇති සැමගේ යුතුකමකි....! නවක වදය යනු ඉංග්‍රීසි අධ්‍යාපන ඒකාධිකාරය පවත්වා ගැනීමට ගම්වලින් විශ්ව විද්‍යාල වෙත එන සිසුන් කීකරු කර ගැනීමට ගමෙන්ම ආ සිසුන් යොදා ගන්නා විද්‍යාත්මක ක්‍රියාවලියේ පළමු අවස්ථාව බවට කිහිප දෙනෙකු පමණක් එකඟ විය හැකි කරුණක් වුවද තත්ත්වය එයයි. ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ රාජ්‍ය භාෂාව, අධ්‍යාපන භාෂාව සහ අධිකරණ භාෂාව සම්බන්ධයෙන් දක්වා ඇති විධිවිධාන නිවැරදිව ක්‍රියාත්මක කරන්නේ නම් විශ්ව විද්‍යාල වැඩි පාඨමාලා සංඛ්‍යාවක් සිංහල සහ දෙමළ මාධ්‍යයෙන්ද පැවැත්විය යුතුය. විශ්ව විද්‍යාල තුළදී සිංහල සහ දෙමළ මාධ්‍යයෙන් අධ්‍යාපන ලබා දීම වැළක්වීම බලධාරීන්ගේ අවශ්‍යතාවයකි. ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ අධිකරණ භාෂාව ලෙස සිංහල සහ දෙමළ භාෂා දක්වා තිබුණද ශ්‍රී ලංකා නීති විද්‍යාලයේ අධිකරණ භාෂාවෙන් නීති අධ්‍යාපනය ලබා දෙන ලද්දේ 2009 දක්වා පමණි. සරසවිවල සමානත්මතාවය හෝ හුරුකරවීම සිදුවීම නවක වදයේ මානුෂික මුහුණවර ලෙස දක්වන්නේ නම් සරසවි...

එක්සත් ජාතීන්ගේ ශ්‍රී ලංකා නිත්‍ය නියෝජිත ධූරයට පත් ජයන්ත ජයසූරිය හිටපු අගවිනිසුරු, ඉදිරිපත්වන අලුත් කරුණු මත එම ධූරයෙන් ඉල්ලා අස්වෙයිද?

එක්සත් ජාතීන්ගේ ශ්‍රී ලංකා නිත්‍ය නියෝජිත ධූරයට පත් ජයන්ත ජයසූරිය හිටපු අගවිනිසුරු, ඉදිරිපත්වන අලුත් කරුණු මත එම ධූරයෙන් ඉල්ලා අස්වෙයිද? ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ පවතින වැරදි ගැන 2024.07.18 දිනට පෙර නඩු පැවරූ අයට අගවිනිසුරුව සිටිමින් ලක්ෂ ගණන් නඩු ගාස්තු නියම කිරීමෙන් පසු ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ වැරදි ඇති බවට නීතිපතිද පිළිගෙන ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 83වන ව්‍යවස්ථාවේ වැරදි 2ක් නිවැරදි කිරීමට ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයක් 2024.07.18 දින ගැසට් පත්‍රයේ පළ කර ඇති බව මේ වනවිට එළිදරව්වන හෙයින් එක්සත් ජාතීන්ගේ ශ්‍රී ලංකා නිත්‍ය නියෝජිත ධූරයට පත් ජයන්ත ජයසූරිය හිටපු අගවිනිසුරු එම ධූරයෙන් ඉල්ලා අස්වෙයිද යන්න කිහිප දෙනෙකු අතර නෛතික කරුණු සම්බන්ධ කතිකාවක් පවතී. ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 83වන ව්‍යවස්ථාවේ වැරදි 2ක් ඇති බව නීතිපතිවරයා පිළිගෙන ඒවා නිවැරදි කිරීමට 2024.07.18 දින 22වන ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධන කෙටුම්පත, ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 78වන ව්‍යවස්ථාව යටතේ ගැසට් පත්‍රයේ පළකර තිබියදී ඊට පෙර එනම් 2024.07.18 ට පෙර, ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ වැරදි නිවැරදි කරගැනීමට ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණයේ නඩු පැවරූ අයට ලක්ෂ...