Skip to main content

පොදු ජනතාවගේ මුදලින් පවත්වාගෙන යන ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණ සහ අභියාචනාධිකරණ වෙබ් අඩවි රාජ්‍ය භාෂා ප්‍රතිපත්තියට අනුව පවත්වාගෙන යාමට තාක්ෂණය දියුණුව තිබියදී එසේ පවත්වාගෙන නොයාම නිවැරදි කරන ලෙස නීතීඥවරයෙකු රාජ්‍ය භාෂා කොමිසමෙන් ඉල්ලයි.

පොදු ජනතාවගේ මුදලින් පවත්වාගෙන යන ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණ සහ අභියාචනාධිකරණ වෙබ් අඩවි රාජ්‍ය භාෂා ප්‍රතිපත්තියට අනුව පවත්වාගෙන යාමට තාක්ෂණය දියුණුව තිබියදී එසේ පවත්වාගෙන නොයාම නිවැරදි කරන ලෙස නීතීඥවරයෙකු රාජ්‍ය භාෂා කොමිසමෙන් ඉල්ලයි.
පොදු ජනතාවගේ මුදලින් පවත්වාගෙන යන ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණ සහ අභියාචනාධිකරණ වෙබ් අඩවි රාජ්‍ය භාෂා ප්‍රතිපත්තියට අනුව පවත්වාගෙන යාමට තාක්ෂණය දියුණුව තිබියදී එසේ පවත්වාගෙන නොයාම 1991 අංක 18 දරන රාජ්‍ය භෂා කොමිෂන් සභා පනතේ විධිවිධාන අනුව රාජ්‍ය භාෂා කොමිෂන් සභාව මගින් නිවැරදි කරන ලෙස නීතීඥ අරුණ ලක්සිරි උණවටුන මහතා රාජ්‍ය භාෂා කොමිෂන් සභාවේ සභාපතිගෙන්, ජනාධිපති ලේකම්ගෙන්, රාජ්‍ය භාෂා කොමසාරිස් ජනරාල්ගෙන් සහ ශ්‍රී ලංකා නීතීඥ සංගමයේ සභාපතිවරයාගෙන් ඉල්ලා ඇත. 1978 ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 18 වන ව්‍යවස්ථාව අනුව සිංහල සහ දෙමළ භාෂා රාජ්‍ය භාෂාද, 23 වන ව්‍යවස්ථාව අනුව සිංහල සහ දෙමළ භාෂා නීති පැනවීමේ භාෂාද, 24 වන ව්‍යවස්ථාව අනුව සිංහල සහ දෙමළ භාෂා අධිකරණ භාෂා වන බව එම ඉල්ලීමෙන් පෙන්වා දී ඇත. ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය තීරණය කළ කුමාරස්වාමි එ. ෂන්මුගරත්න සහ තවත් අය (78-79-80 ශ්‍රි.ල.නී.වා.323) නඩුවේදී සමරකෝන් (අ.වි), තමෝදරම් (වි) සහ ෂර්වානන්ද (වි) ලබා දුන් නඩු තීන්දුව අනුව ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 24 වන ව්‍යවස්ථාවේ අතුරු විධාන මගින් අධිකරණ විෂයභාර ඇමතිවරයාට අමාත්‍ය මණ්ඩලයේ එකඟත්වය ඇතිව ඉංග්‍රීසි භාෂාව අධිකරණ කටයුතුවලදී භාවිතා කිරීමට අවසර ලබා දිය හැකි බව දක්වා තිබුණද එමගින් අධිකරණ භාෂා ලෙස දක්වන සිංහල සහ දෙමළ භාෂා විධිවිධාන අභිබවා එම අතුරු විධාන ක්‍රියාත්මක කළ නොහැකි බව දක්වා ඇති බවත් එකී ඉල්ලීමේ වැඩිදුරටත් සඳහන් වෙයි. එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධානයේ වෙබ් අඩවිය https://www.un.org/ එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධානයේ ජාත්‍යන්තර භාෂා 6න් (ස්පාඤ්ඤ, රුසියන්, ප්‍රංශ, ඉංග්‍රීසි, චීන, අරාබි) පවත්වාගෙන යන බවත්, ශ්‍රී ලංකා පාර්ලිමේන්තුවේ වෙබ් අඩවිය https://www.parliament.lk/ රාජ්‍ය භාෂාවලින් සහ ඉංග්‍රීසි භාෂාවෙන් පවත්වාගෙන යන බවත් ඒ සඳහා තාක්ෂණය දියුණු තත්ත්වයේ පවතින බවත් නීතීඥ අරුණ ලක්සිරි උණවටුන මහතා සිය ඉල්ලීම මගින් පෙනවා දී ඇත. පොදු ජනතාවගේ මුදලින් පවත්වාගෙන යන ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණ https://www.supremecourt.lk/ සහ අභියාචනාධිකරණ https://www.courtofappeal.lk වෙබ් අඩවි රාජ්‍ය භාෂා ප්‍රතිපත්තියට අනුකූලව පවත්වාගෙන යාමට තාක්ෂණය දියුණුව තිබියදී එසේ පවත්වාගෙන යාම ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණ සහ අභියාචනාධිකරණ රෙජිස්ට්‍රාර්වරුන් සහ අධිකරණ අමාත්‍යාංශයේ ලේකම් වෙත ව්‍යවස්ථාපිත යුතුකමක් පැවතියද ඔවුන් එසේ එකී වෙබ් අඩවි රාජ්‍ය භාෂා ප්‍රතිපත්තියට අනුව හෝ සිංහල, දෙමළ රාජ්‍ය භාෂාවලින්, නීති පැනවීමේ භාෂාවලින්, අධිකරණ භාෂාවලින් පවත්වාගෙන නොයන අතර රාජ්‍ය භාෂා ප්‍රතිපත්තියට අනුව එකී වෙබ් අඩවි පවත්වාගෙන යා යුතුව ඇති බවත් එකී ඉල්ලීමේ දැක්වේ. පොදු ජනතාවගේ මුදලින් පවත්වාගෙන යන ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණ https://www.supremecourt.lk/ සහ අභියාචනාධිකරණ https://www.courtofappeal.lk වෙබ් අඩවි රාජ්‍ය භාෂා ප්‍රතිපත්තියට අනුකූලව සිංහල සහ දෙමළ භාෂාවෙන් ද පවත්වාගෙන යාමට තාක්ෂණය දියුණුව තිබියදී පවත්වාගෙන නොයාම නිවැරදි කිරීමට අවශ්‍ය නීතිමය පියවර 1991 අංක 18 දරන රාජ්‍ය භෂා කොමිෂන් සභා පනතේ විධිවිධාන අනුව රාජ්‍ය භාෂා කොමිෂන් සභාව මගින් ගන්නා ලෙස එමගින් ඉල්ලා ඇත. මාධ්‍ය ‍අංශය, වෛද්‍ය තිලක පද්මා සුබසිංහ අනුස්මරණ නීති අධ්‍යාපන වැඩසටහන. දුරකථන 0712063394 2025.09.14

Comments

Popular posts from this blog

ශ්‍රී ලංකාවේ දියුණුවට මව් භාෂාවේ වැදගත්කම සහ අධිකරණ භාෂා දක්වන දායකත්වය සම්බන්ධ සුදුසු රචනා/නිබන්ධන තෝරා ගැනීමේ තරඟය (සිංහල මාධ්‍ය - විවෘත)

ශ්‍රී ලංකාවේ දියුණුවට මව් භාෂාවේ වැදගත්කම සහ අධිකරණ භාෂා භාවිතය දක්වන දායකත්වය සම්බන්ධ සුදුසු රචනා/නිබන්ධන තෝරා ගැනීමේ තරඟය (සිංහල මාධ්‍ය - විවෘත) මෙම තරඟය සදහා පහත දක්වා ඇති ඡේදයේ ස | හන් දත්ත උපයෝගී කරගෙන 1978 ආණ්ඩුක්‍රම  ව්‍යවස්ථාව  ” භාෂාව සම්බන්ධව ඇති නීතිමය විධිවිධාන (පනත්, නඩු තීන්දු,චක්‍රලේඛ, ගැසට් පත්‍ර) සහ දියුණු රටවල අධිකරණ භාෂා ඇසුරෙන් සුදුසු මාතෘකාවක් තමා විසින්ම යොදා ගනිමින් රචනා/නිබන්ධන සිංහල මාධ්‍යයෙන් ඉදිරිපත් කළ හැකිය. “ රටක ජනතාවගේ භාෂාවට නීතිමය පිළිගැනීම ලබා දී එකී භාෂාව බලවන්ත කිරීම මගින් තාක්ෂණික ” විද්‍යාත්මක ” කෘෂිකාර්මික දියුණුව අත්කර ගැනීමට සහ විදේශිය රටවලින් සිදුවන නෛතික බලපෑම්වලින් සිය ජනතාව ආරක්ෂාකර ගැනීමට දියුණු රටවල් මහත් ප්‍රයත්නයක් දරයි. උපතේ සිට මරණය දක්වා මව් භාෂාව අභිමානයෙන් භාවිතා කිරීමට ඇති අවස්ථාව සහ නිදහස පුරවැසියන්ට හිමිකරදීම රටක සංවර්ධන දර්ශකයකි. දියුණුයැයි සැළකෙන ප්‍රංශ, ජර්මන්, චීන, ජපන්, ඉතාලි, කොරියානු ජාතිකයන්ට සිය මව් බස උපතේ සිට මරණය දක්වා අභිමානයෙන් භාවිතා කිරීමට එම රටවල් අවස්ථාව සළසා දී තිබේ. ” ...

එක්සත් ජාතීන්ගේ ශ්‍රී ලංකා නිත්‍ය නියෝජිත ධූරයට පත් ජයන්ත ජයසූරිය හිටපු අගවිනිසුරු, ඉදිරිපත්වන අලුත් කරුණු මත එම ධූරයෙන් ඉල්ලා අස්වෙයිද?

එක්සත් ජාතීන්ගේ ශ්‍රී ලංකා නිත්‍ය නියෝජිත ධූරයට පත් ජයන්ත ජයසූරිය හිටපු අගවිනිසුරු, ඉදිරිපත්වන අලුත් කරුණු මත එම ධූරයෙන් ඉල්ලා අස්වෙයිද? ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ පවතින වැරදි ගැන 2024.07.18 දිනට පෙර නඩු පැවරූ අයට අගවිනිසුරුව සිටිමින් ලක්ෂ ගණන් නඩු ගාස්තු නියම කිරීමෙන් පසු ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ වැරදි ඇති බවට නීතිපතිද පිළිගෙන ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 83වන ව්‍යවස්ථාවේ වැරදි 2ක් නිවැරදි කිරීමට ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයක් 2024.07.18 දින ගැසට් පත්‍රයේ පළ කර ඇති බව මේ වනවිට එළිදරව්වන හෙයින් එක්සත් ජාතීන්ගේ ශ්‍රී ලංකා නිත්‍ය නියෝජිත ධූරයට පත් ජයන්ත ජයසූරිය හිටපු අගවිනිසුරු එම ධූරයෙන් ඉල්ලා අස්වෙයිද යන්න කිහිප දෙනෙකු අතර නෛතික කරුණු සම්බන්ධ කතිකාවක් පවතී. ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 83වන ව්‍යවස්ථාවේ වැරදි 2ක් ඇති බව නීතිපතිවරයා පිළිගෙන ඒවා නිවැරදි කිරීමට 2024.07.18 දින 22වන ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධන කෙටුම්පත, ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 78වන ව්‍යවස්ථාව යටතේ ගැසට් පත්‍රයේ පළකර තිබියදී ඊට පෙර එනම් 2024.07.18 ට පෙර, ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ වැරදි නිවැරදි කරගැනීමට ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණයේ නඩු පැවරූ අයට ලක්ෂ...

නවක වදය පාලනයට ඇති නීති සහ රටේ මූලික නීතිය පිළිබද විෂය අනිවාර්ය විෂයක් ලෙස උසස් පෙළට ඉගැන්වීමට අධ්‍යාපන ඇමතිනිය හරිනි අමරසූරිය වෙත ඉල්ලීම් කිරීම නිදහස් අධ්‍යාපනය ලබන හෝ ලබා ඇති සැමගේ යුතුකමකි....!

නවක වදය පාලනයට ඇති නීති සහ රටේ මූලික නීතිය පිළිබද විෂය අනිවාර්ය විෂයක් ලෙස උසස් පෙළට ඉගැන්වීමට අධ්‍යාපන ඇමතිනිය හරිනි අමරසූරිය වෙත ඉල්ලීම් කිරීම නිදහස් අධ්‍යාපනය ලබන හෝ ලබා ඇති සැමගේ යුතුකමකි....! නවක වදය යනු ඉංග්‍රීසි අධ්‍යාපන ඒකාධිකාරය පවත්වා ගැනීමට ගම්වලින් විශ්ව විද්‍යාල වෙත එන සිසුන් කීකරු කර ගැනීමට ගමෙන්ම ආ සිසුන් යොදා ගන්නා විද්‍යාත්මක ක්‍රියාවලියේ පළමු අවස්ථාව බවට කිහිප දෙනෙකු පමණක් එකඟ විය හැකි කරුණක් වුවද තත්ත්වය එයයි. ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ රාජ්‍ය භාෂාව, අධ්‍යාපන භාෂාව සහ අධිකරණ භාෂාව සම්බන්ධයෙන් දක්වා ඇති විධිවිධාන නිවැරදිව ක්‍රියාත්මක කරන්නේ නම් විශ්ව විද්‍යාල වැඩි පාඨමාලා සංඛ්‍යාවක් සිංහල සහ දෙමළ මාධ්‍යයෙන්ද පැවැත්විය යුතුය. විශ්ව විද්‍යාල තුළදී සිංහල සහ දෙමළ මාධ්‍යයෙන් අධ්‍යාපන ලබා දීම වැළක්වීම බලධාරීන්ගේ අවශ්‍යතාවයකි. ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ අධිකරණ භාෂාව ලෙස සිංහල සහ දෙමළ භාෂා දක්වා තිබුණද ශ්‍රී ලංකා නීති විද්‍යාලයේ අධිකරණ භාෂාවෙන් නීති අධ්‍යාපනය ලබා දෙන ලද්දේ 2009 දක්වා පමණි. සරසවිවල සමානත්මතාවය හෝ හුරුකරවීම සිදුවීම නවක වදයේ මානුෂික මුහුණවර ලෙස දක්වන්නේ නම් සරසවි...